برداشت بهترین انجیر سیاه ایران آغاز شد/ محصولی در حسرت فرآوری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری آنلاین – گروه: گیاهان کشاورزی و گل شهر پلدختر در استان لرستان را بیشتر به “انجیر سیاه” می شناسند ، انجیری که به دلیل رسیدن سریع وارد بازار می شود و در سراسر جهان و جهان بسیار مورد تقاضا است. 33 درصد انجیر سیاه و زرد کشور در لرستان کشت می شود این بازار …

برداشت بهترین انجیر سیاه ایران آغاز شد/ محصولی در حسرت فرآوری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان https://myirannews.ir/عمومی/برداشت-بهترین-انجیر-سیاه-ایران-آغاز-شد/ https://myirannews.ir/عمومی/برداشت-بهترین-انجیر-سیاه-ایران-آغاز-شد/#respond اخبار ایران من Tue, 27 Jul 2021 01:37:39 0000 عمومی https://myirannews.ir/عمومی/برداشت-بهترین-انجیر-سیاه-ایران-آغاز-شد/ خبرگزاری آنلاین – گروه: گیاهان کشاورزی و گل شهر پلدختر در استان لرستان را بیشتر به “انجیر سیاه” می شناسند ، انجیری که به دلیل رسیدن سریع وارد بازار می شود و در سراسر جهان و جهان بسیار مورد تقاضا است. 33 درصد انجیر سیاه و زرد کشور در لرستان کشت می شود این بازار …

خبرگزاری آنلاین – گروه: گیاهان کشاورزی و گل شهر پلدختر در استان لرستان را بیشتر به “انجیر سیاه” می شناسند ، انجیری که به دلیل رسیدن سریع وارد بازار می شود و در سراسر جهان و جهان بسیار مورد تقاضا است.

33 درصد انجیر سیاه و زرد کشور در لرستان کشت می شود

این بازار در قسمت وسیعی از شهر پلدختر رشد می کند و علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی ، این شهر را به یکی از بزرگترین صادر کنندگان انجیر در جهان تبدیل کرده است.

برداشت بهترین انجیر در ایران بدلیل تأسف در این فرآیند آغاز و فروخته شده است

طبق برآوردهای رسمی ، 33 درصد انجیر سیاه و زرد کشور در لرستان کشت می شود ، لرستان بزرگترین کشور انجیر سیاه رشد در جهان است ، در حالی که 92 درصد پلدختر در پلدختر تولید می شود.

امروزه تولید سموم دفع آفات از پلدختر آغاز شده است ، جایی که سموم دفع آفات به دلایل مختلف از جمله کمبود آب در منطقه ، استفاده نادرست از روش ها ، عدم سرمایه گذاری مناسب در زمینه های کشاورزی ، غفلت از توسعه و پیشرفت های صنعتی و عملکرد کمتر نسبت به در حال حاضر وجود دارد و پتانسیل آن است.

ابزارهایی که باید تعمیر شوند

باغبان پلدختری وی در مورد شروع انجیر در این شهرستان اظهار داشت: به دلیل طغیان و بدی آب و هوا در سالهای اخیر ، محصول امسال بسیار موفقیت آمیز بوده است.

برداشت بهترین انجیر سیاه در ایران به دلیل پشیمانی برای فرآوری آغاز شده / فروخته می شود

وی اظهار داشت: متاسفانه از زمان برداشت محصول هزینه خرید این محصول از باغداران خوب بوده است.

خوشبختانه امسال انواع انجیر در این شهرستان بهتر از سالهای گذشته است یک باغبان در پلدختر ادامه داد: بازار انجیر سیاه ، با توجه به اینکه کارخانه ای برای تغییر شهر ندارد ، دو سه روز دیگر دوام نخواهد داشت و پوسیده می شود.

یکی از مالکان زمین در پلدختر با اشاره به پول خوبی که تاجران امسال به دست آورده اند ، گفت: خوشبختانه درخت انجیر این شهرستان امسال نسبت به سالهای گذشته بهتر است.

وی در ادامه با انتقاد از کمبود امکانات پردازش و نگهداری در پلدختر گفت: باغداران سالهاست که زندگی می کنند. پلدختری او با این مشکل روبرو است.

برداشت بهترین انجیر در ایران بدلیل تأسف در این فرآیند آغاز و فروخته شده است

پیش بینی برداشت 40 هزار تن انجیر سیاه

رضا عسگری ، رئیس اداره جهاد کشاورزی پلدختر نیز اشاره کرد: سطح زیر کشت باغ های انگور در پلدختر 2300 هکتار است.

وی افزود: از این 2300 هکتار ، 1800 هکتار بارور است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی پلدختر با بیان اینکه امکان کار در باغ های انگور شهرستان پلدختر وجود دارد ، گفت: حدود 4600 نفر به طور مستقیم در تاکستان های شهرستان مشغول به کار هستند.

برداشت بهترین انجیر در ایران بدلیل تأسف در این فرآیند آغاز و فروخته شده است

عسکری گفت: همچنین وضعیت جوی ، حدود 10 هزار نفر در منطقه مشغول به کار هستند.

وی افزود: برآورد می شود از 1800 هکتار درخت انجیر سیاه در پلدختر 40 هزار تن کالا صادر شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی پلدختر گفت: کار برداشت انجیر در باغات تا پایان آنلاین ماه ادامه دارد.

https://myirannews.ir/عمومی/برداشت-بهترین-انجیر-سیاه-ایران-آغاز-شد/feed/ 0


[ بازدید : 51 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 9 مرداد 1400 ] [ 5:05 ] [ Francis ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]