بازی زیرکانه اسرائیل  – ماه نیوز


به بهانه حمله به کشتی خیابان مرسر ، اسرائیلی ها علاوه بر تهدیدهای معمول برای انتقام ، دو حرکت همزمان را علیه تهران انجام می دهند: تلاش برای ایجاد اجماع در جامعه بین المللی و در عین حال ، ترویج بی اعتمادی عمومی تهران نسبت به تهران سیاست ها و تعهدات امکانی در ساختار برجام …

بازی زیرکانه اسرائیل  – ماه نیوز https://moonnews.ir/بازی-زیرکانه-اسرائیل-ماه-نیوز/ ماه نیوز Tue, 03 Aug 2021 13:33:28 0000 عمومی https://moonnews.ir/بازی-زیرکانه-اسرائیل-ماه-نیوز/ به بهانه حمله به کشتی خیابان مرسر ، اسرائیلی ها علاوه بر تهدیدهای معمول برای انتقام ، دو حرکت همزمان را علیه تهران انجام می دهند: تلاش برای ایجاد اجماع در جامعه بین المللی و در عین حال ، ترویج بی اعتمادی عمومی تهران نسبت به تهران سیاست ها و تعهدات امکانی در ساختار برجام …

به بهانه حمله به کشتی خیابان مرسر ، اسرائیلی ها علاوه بر تهدیدهای معمول برای انتقام ، دو حرکت همزمان را علیه تهران انجام می دهند: تلاش برای ایجاد اجماع در جامعه بین المللی و در عین حال ، ترویج بی اعتمادی عمومی تهران نسبت به تهران سیاست ها و تعهدات امکانی در ساختار برجام که می تواند با استقرار دولت جدید در ایران ایجاد شود.

اگرچه تهران هرگونه دخالت در حمله هواپیماهای بدون سرنشین به کشتی تجاری خیابان مرسر را رد کرده است ، اما با استناد به ادعاهای اسرائیل مبنی بر خدشه دار شدن تصویر ایران در چشم جامعه بین المللی ، تأیید ادعاهای واشنگتن ، لندن و بخارست می تواند راه را برای خشم عمومی باز کند. باعث تجاوز بیشتر به شهرت تهران می شود. تل آویو ، برخلاف رفتارهای گذشته خود ، از فرضیات متحدان غربی خود ناامید شده است. واشنگتن و لندن به ویژه در حال تخریب تأسیسات هسته ای یا کشتن دانشمندان ایرانی هستند. برنده سوء استفاده می کند. تل آویو از این فرصت استفاده می کند زیرا با وجود همه تلاش ها برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین ، سرانجام دولت حسن روحانی موفق شد دولت جدید را به موفقیت برساند ، که هنوز در مورد سیاست آن مبهم است. موفق خواهد شد. علاوه بر این ، تثبیت مذاکرات وین و شروع دور جدیدی از چالش ها بین تهران و واشنگتن ، تل آویو را بر آن داشته تا با ایجاد اجماع در برابر آنچه تهران تهدیدهای امنیتی می نامد ، احتمال بازگشت به مذاکرات را بیشتر کاهش دهد.

در اولین مرحله اجماع علیه تهران ، اسرائیلی ها یک طرح تبلیغاتی گسترده را برای گردهم آوردن دولتهای آمریکا و انگلیس آغاز کردند. آنها با ایجاد فضای تبلیغاتی گسترده و مشورت ، توانستند واشنگتن و لندن را متقاعد کنند که به وضوح علیه تهران واکنش نشان دهند و سپس به دولت رومانی بپیوندند. در همان کانال ، یکی دیگر از اهداف تل آویو – و البته واشنگتن – تهران می خواهد که ضمانت های لازم از سوی دولت “Jobiden” برای توافق احتمالی در وین ، بی اثر باشد. به عبارت دیگر ، با تشدید فشارها بر ایران در جامعه بین المللی و ایجاد “تنگنای اعتباری” ، باید به این نتیجه رسید که طرف اصلی باید تهران باشد تا ضمانت های لازم را برای انجام تعهدات برجامی ارائه دهد. زیرا اکنون این طرف ایرانی است که تهدیدهای خود را علیه امنیت حمل و نقل و ثبات منطقه ای مطرح کرده است و ممکن است در آینده این کار را انجام دهد.

رفتار تل آویو در پی حمله به کشتی خیابان مرسر منجر به تغییر استراتژیک در راستای رویکرد دولت بایدن شد. اسرائیلی ها دریافته اند که اوضاع با دوران دونالد ترامپ و اقدام باز متفاوت است. بنابراین ، مانند گذشته ، آنها سعی می کنند از دیپلماسی فعال به اقدامات احتمالی آزار و شکنجه مانند گذشته بروند. ایده آل خواهد بود که تل آویو واشنگتن و لندن را متقاعد کند تا پرونده خیابان مرسر را به شورای امنیت سازمان ملل ببرند. در این صورت تنش ها بین تهران و جامعه بین المللی تشدید می شود و روزنه های بازگشت به برجام تا حد ممکن بسته می شود. در همین حال ، باید دید واشنگتن و لندن تا چه حد با تل آویو برای پیشبرد سیاست های مخرب خود همکاری می کنند.
آیا واشنگتن و لندن از بهانه کشتی مرسر استریت و حمله به تل آویو به عنوان تیغی استفاده می کنند تا تهران را مجبور کنند پس از بازگشت به برجام از شرایط خود خارج شود؟ یا سیاستهای اخیر آنها را می توان با تغییر در تعامل با تهران تفسیر کرد؟

سکوت سایر اعضای تروئیکای اروپایی در تهران در وین درباره کشتی غرق شده خیابان مرسر نشان دهنده احتیاط آنها برای جلوگیری از افتادن در گودالی نیمه جان در برابر آینده برجام است. اگر تروئیکای اروپایی به کمپین بپیوندد ، تل آویو راحت تر خواهد بود و اگر سکوت کنند ، اسرائیلی ها همچنان در ایجاد اجماع و تشویق بحران اعتماد عمومی به تهران با موانع روبرو خواهند شد. آنچه واضح است این است که تل آویو ، به دنبال تغییر در سیاست جهان ، بازی هوشمندانه ای را علیه تهران انجام می دهد.


[ بازدید : 291 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 15 مرداد 1400 ] [ 13:49 ] [ Francis ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]